در طی چند سال اخیر استفاده از پوسترها گسترش بسیاری پیدا کرده و شاهد تولید انواع مختلفی از پوسترها برای اهداف متنوعی هستیم. امروز صاحبان کسب و کار برای آنکه بتوانند به صورت اصولی و سریع‌ اقدام به برندسازی محصولات خود کنند، از چاپ پوستر استفاده می‌کنند. ما این مقاله را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید با بهترین نمونه از پوسترهای تبلیغاتی آشنا شوید. هر چقدر آگاهی و اطلاعات شما در زمینه پوسترها بیشتر شود، بهتر می‌توانید به اهداف تبلیغاتی خود نزدیک شوید. این مطلب را با ما دنبال کنید، زیرا می‌خواهیم به شما نکات بهتری ارائه دهیم.

پوستر چیست؟

پوستر یک روش تبلیغاتی موقتی است که شما می‌توانید با استفاده از آن رویداد و یا محصولی را به اطلاع عموم مردم برسانید. معمولا طراحی پوسترها شامل استفاده از عناصر متنی و گرافیکی می‌باشد. گاهاً پوسترهایی منحصرا طراحی گرافیکی دارند و یا برخی از آن‌ها به طور کامل از طراحی‌های متنی برخوردار می‌باشند. اگر بخواهیم تعریف دیگری از پوسترها ارائه دهیم، می‌توانیم آن‌ها یک نوع ابزار سرگرمی معرفی کنیم که می‌تواند در معرفی کسب و کارها نقش بسیار مهمی داشته باشند.

پوسترها محصولاتی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در جنس‌های مختلف، اندازه‌های متنوع و با طراحی‌های دلخواه خود تهیه کنید. سرعت تاثیرگذاری پوسترها بالا بوده و می‌توانند در بازه زمانی کم بیشترین تاثیر را در ذهن مشتریان داشته باشند. اگر شما برای کسب و کار خود می‌خواهید پوستر مناسبی طراحی کنید، باید اطلاعات دقیقی در این زمینه داشته باشید. طراحی بهترین ‌نوع از پوستر به شما کمک می‌کند تا بتوانید به اهداف خود نزدیک‌تر شده و سود بیشتری داشته باشید.

بهترین نمونه پوستر های تبلیغاتی

ممکن است شما در سطح شهر انواع مختلفی از پوسترها را مشاهده کنید که هر کدام از آن‌ها موضوعات مختلفی را تبلیغ کرده و آن‌ها را انعکاس می‌دهند. پوسترهای تبلیغاتی در طرح‌های متنوع، رنگ بندی‌های مختلف و در اندازه‌های گوناگون طراحی و چاپ می‌شوند. شما باید بتوانید بهترین نمونه از پوسترهای تبلیغاتی را انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. ما نمی‌توانیم استاندارد خاصی برای پوسترهای تبلیغاتی ارائه کنیم. هر نوع کسب و کاری پوستر تبلیغاتی مناسب خود را دارد. برای آنکه بتوانید اطلاعات بهتری در این زمینه به دست آورید، توصیه می‌کنیم که ادامه مطلب را دنبال کنید. ما سعی کرده‌ایم مطالبی را برای شما گردآوری کنیم که بتواند به شما در زمینه تبلیغات کسب و کارتان بیشتر کمک کند.

اهمیت استفاده از پوستر

طی چندین سال است که در سرتاسر جهان و در مکان‌های مختلف از پوسترها استفاده می‌کنند. معمولا طراحی پوسترها به گونه‌ای انجام می‌گیرد تا بتواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. پوسترها حاوی اطلاعات بسیار مهم در ارتباط با خدمات و یا محصولات هستند که می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند. در طراحی پوسترها از طرح‌ها و رنگ‌های مناسبی استفاده شود تا بتوانند تاثیرگذاری زیادی در ذهن مشتریان داشته باشند. پوسترهایی که در زمان‌های قدیم طراحی و چاپ می‌کردند، معمولاً به صورت سیاه و سفید بودند. امروزه پوسترهایی طراحی و چاپ می‌شوند که رنگ بندی‌های متنوعی دارند و تزیینات مختلفی از آن‌ها را می‌توانیم مشاهده کنیم. همچنین پوسترها روش‌های چاپ متنوعی دارند و آن‌ها را می‌توانید در اندازه‌های دلخواه خود چاپ کرده و از جنس‌های مختلفی در چاپ آن‌ها استفاده کنید.

بهترین پوستر های تبلیغاتی

در طی استفاده چند ساله از پوسترها و بر اساس تجربیاتی که در این زمینه به دست آمده، سعی کرده‌ایم بهترین نمونه از پوسترهای تبلیغاتی را به شما ارائه دهیم. پوستر کیهان یکی از نمونه پوسترهای تبلیغاتی که می‌خواهیم هم اکنون آن را به شما معرفی کنیم، پوستر کیهان است.

پوستر کیهان

در واقع یک نوع پوستر سه بعدی است که روش طراحی آن با استفاده از نرم‌افزارهای خاص و به صورت سه بعدی انجام شده است. در نمونه پوستر کیهان شما با یک پنجره‌ای روبرو می‌شوید که پنجره‌هایی بر روی آن باز می‌شود. پوستر کیهان نمونه‌ای از طراحی مدرن پوسترها است که شما سطح صافی بر روی آن مشاهده نمی‌کنید. همین ویژگی باعث جذابیت بیشتر پوستر کیهان شده است.

پوستر بازگشت به آینده

نمونه دیگر از پوسترهای طراحی شده که جذابیت بسیار خاصی دارند، پوستر بازگشت به آینده است. سبک این پوسترها کلاسیک بوده و شما گویا با یک ماشین زمان روبرو هستید. در چاپ این پوسترها بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده می‌کنند و تمرکز اصلی در طراحی آن‌ها بر روی دستگاه زمان است.

پوستر رای دادن

نوع دیگری از پوسترهای طراحی شده که معمولاً به کسب و کارها توجه می‌کند، پوستر رای دادن است. این پوسترها دارای طراحی‌های گرافیکی مبتنی بر سانفرانسیسکو هستند و می‌توانند تبلیغات را به شکل حرفه‌ای تر و مدرن‌تر به اجرا درآورند.

حقایق قهوه

حتماً شما در ارتباط با نوشیدنی قهوه اطلاعاتی دارید و می‌دانید که ممکن است از طریق قهوه به حقایقی پی ببرید. یک نوع پوستر طراحی شده نیز تحت عنوان حقایق قهوه است که گویا شما با نگاه کردن به این نوع پوستر می‌توانید در مورد یک سری واقعیت‌ها اطلاعات مهمی کسب کنید.

پوستر فتح

گروهی دیگر از پوسترهای تبلیغاتی که جز نمونه‌های برتر معرفی شده است، مربوط به پوستر فتح است که دارای طراحی گرافیکی منحصر به فردی است. این پوستر معمولاً از طراحان سوئیسی الهام می‌گیرد و می‌تواند تاثیرگذاری خاصی در ذهن مشتریان داشته باشد.

نقش پوستر در بازاریابی محصولات

شما می‌توانید پوسترهای تبلیغاتی را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید. طراحی گرافیک و جلوه‌های بصری استفاده شده در پوسترها نقش بسیار مهمی در تاثیرگذاری آن‌ها بر مخاطبان خواهد داشت. زمانی یک پوستر می‌تواند به صورت موفقیت آمیز عمل کند که بتوانند نگاه بینندگان را به خود جلب کرده و در بازه زمانی کوتاه پیام خود را به آن‌ها انتقال دهد. پوسترها حاوی متن و تصاویر هستند که هر دوی آن‌ها باید با اصول خاصی جای گذاری شوند. تصاویری که در طراحی و چاپ پوسترها به کار گرفته می‌شوند باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند و بتوانند مفهوم را با جزئیات کامل به مخاطبان برسانند.

متن‌های استفاده شده در طراحی و چاپ پوسترها باید ساده، کوتاه و کامل باشند. حتماً در طراحی متن از فرمت‌های مناسبی استفاده کنید که امکان خواندن آن برای تمامی افراد میسر باشد. مخصوصاً نوع سایز متن‌ها اهمیت زیادی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خواهد داشت. اصولاً زمانی یک پوستر می‌تواند تاثیرگذاری زیادی در ذهن مشتریان داشته باشد که افراد بخواهند برای خواندن آن کمی مکث کنند و شما در این زمینه باید از طراحی‌های خلاقانه استفاده کنید تا بتواند هرچه بیشتر توجه افراد را به خود جلب کند.

ویژگی پوستر تبلیغاتی موثر

برای آنکه یک پوستر تبلیغاتی بتواند به صورت موفق عمل کند و در بازه زمانی کوتاه تاثیرگذاری زیادی در ذهن مشتریان داشته باشد، باید دارای یک سری ویژگی‌هایی باشد. سعی کنید در طراحی پوسترهای تبلیغاتی از شعارهای مناسب با کسب و کار خود استفاده کنید. پوستر تبلیغاتی می‌تواند ذهنیت مشتری نسبت به کسب و کار شما را تغییر دهد. شعارها باید کوتاه و تاثیرگذار باشند و هدف کلی کسب و کار شما را ارائه دهند. از عکس‌های خلاقانه در طراحی پوسترهای خود استفاده کنید که با برند شما ارتباط مستقیمی داشته باشند.

عناصر مختلفی در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده می‌شود که باید به صورت اصولی این عناصر را با همدیگر ترکیب کنید. هر چقدر دقت شما در این زمینه بیشتر باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. در طراحی هر نوع پوستر از رنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که باید با دقت و با تکنیک‌های روانشناسی مناسبی آن‌ها را انتخاب کنید. مخاطب پوسترهای طراحی شده افراد خاصی هستند و رنگ‌هایی که در آن‌ها استفاده می‌شود باید با روحیه آن افراد سازگاری داشته باشند. طرح‌های استفاده شده در پوسترها باید بتوانند مخاطب را به راحتی جذب کرده و پیام را به آن‌ها انتقال دهند.

عناصر سازنده پوستر تبلیغاتی حرفه ای

عناصر مختلفی هستند که می‌توانند یک پوستر تبلیغاتی حرفه‌ای را از یک کاغذ معمولی مجزا کنند. زمانی که شما بتوانید از المان‌ها، عناصر و فاکتورهای لازم در ساخت پوسترها استفاده کنید، در واقع یک پوستر حرفه‌ای خواهید داشت. در ادامه می‌خواهیم به تمام عناصری که می‌توانند تاثیرگذاری بیشتری در جذب مخاطبان داشته باشند اشاره کنیم.

لوگو

تمامی صاحبان کسب و کار برای برندسازی و تبلیغ محصولات خود باید در ابتدا اقدام به طراحی لوگو کنند. لوگوی طراحی شده باید مناسب با کسب و کار شما باشد تا بتواند شما را بهتر به مشتریان معرفی کند. حتماً سعی کنید لوگو را در قسمت مناسبی از پوستر قرار دهید. بهترین محلی که لوگو می‌تواند در پوستر قرار بگیرد در قسمت بالا و سمت چپ پوستر است. طبق نتایج به دست آمده ثابت شده است که انسان‌ها در هنگام نگاه کردن به پوستر در ابتدا به قسمت بالا و سمت چپ خیره می‌شوند. قرار گرفتن یک تصویر مخصوصاً لوگو در این قسمت می‌تواند تاثیر زیادی در ذهن مشتریان داشته باشد.

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی ایده بسیار جالبی است که می‌توانید برای تبلیغ برند خود از آن استفاده کنید. شما از شعار تبلیغاتی زمانی می‌توانید استفاده کنید که هدف کلی خود را مشخص کنید. شعار تبلیغاتی در قالب برخی کلمات است که تناسب زیادی با پوستر و کسب و کارتان دارد و هر چقدر کوتاه‌تر و عمیق‌تر باشد، قدرت ماندگاری زیادی در ذهن مشتریان را خواهد داشت.

تصاویر

یکی از المان‌های مهمی که در ساخت پوسترها از آن استفاده می‌شود، عکس و یا تصاویر است. هر چقدر تصویرهای ساخته شده در پوسترها حرفه‌ای‌تر باشند، می ‌توانند اثرگذاری بیشتری در ذهن مشتریان داشته باشند. سعی کنید تصاویر انتخاب شده برای طراحی پوستر با کیفیت باشند تا بتواند باعث توجه بیشتر مشتریان به آن شوند.

متن تبلیغاتی کوتاه

سعی کنید در طراحی پوستر خود در کنار تصاویر از متن هم استفاده کنید. متن‌هایی که در طراحی پوستر به کار گرفته می‌شوند، باید در قالب جملات بسیار کوتاه و مفیدی باشند تا بتوانند ویژگی‌های محصول و یا خدمات شما را بهتر عنوان کنند.

اطلاعات تماس

مخاطبان برای آنکه بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند نیاز به اطلاعات تماس دارند. شما باید اطلاعات مربوط به شماره تماس شرکت، شماره تماس همراه و آدرس محل کار خود را در پوستر قید کنید. هر چقدر راه‌های ارتباطی بیشتری در این زمینه ارائه دهید، باعث می‌شود که مشتریان به کسب و کار شما دسترسی بیشتری داشته باشند. اگر در برخی شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، می‌توانید آن‌ها را در پوسترها چاپ کرده و ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار کنید.

نتیجه گیری

در طی چند سال اخیر استفاده از پوسترها توانسته نقش بسیار مهمی در برندسازی و تبلیغ خدمات و کسب و کارها داشته باشد. امروز از شیوه‌های نوین در چاپ پوسترها استفاده می‌کنند. مزایای بالای استفاده از پوسترها برای همگان ثابت شده است، در نتیجه میزان تقاضای این محصولات بالا رفته و افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید پوسترهایی متناسب با کسب و کار خود را تهیه کنید. اما زمانی این پوسترها می‌توانند برای شما اثربخشی داشته باشند که طراحی مناسبی بر روی آن‌ها انجام بگیرد. شرکت‌های متعددی در زمینه عرضه انواع مختلفی از پوسترها فعالیت دارند، اما بهتر است برای داشتن یک محصول مناسب به شرکت چاپ انصار مراجعه کنید. این شرکت با دارا بودن برترین طراحان و پیشرفته‌ترین تجهیزات می‌تواند بهترین نوع از پوسترها را به شما ارائه دهد.